Veel gestelde vragen


Wat is SMS Communication?

SMS Communication is een dienst waarmee via een analoge vaste lijn smsberichten verstuurd kunnen worden naar medewerkers of storingsmonteurs. Tot op heden werd deze dienst door Proximus geleverd via een oude technologie, die ’TAP UCP’ heet. 


Stopt Proximus met de TAP UCP-dienst (verzenden van sms-berichten via een analoge lijn)?

Ja, Proximus is met deze dienst gestopt en heeft deze dienst overgedragen aan OrcaGroup. Vanaf 01/11/2016 is een abonnement nodig om gebruik te maken van deze dienst. Dit is officieel bekendgemaakt per briefwisseling in juli 2016.


Voor wie is SMS Communication bedoeld?

Voor alle organisaties (en particulieren) die apparatuur gebruiken die is aangesloten op een vaste telefoonlijn om sms-berichten te versturen.


Wie is OrcaGroup?

OrcaGroup is een bedrijf gespecialiseerd in telecommunicatieoplossingen. Al sinds 1991 worden diverse alarmeringsapplicaties gebouwd en geleverd of als dienst ter beschikking gesteld. OrcaGroup beschikt over een geavanceerd multimediaplatform waarvan SMS Communication een onderdeel is.


Ik heb geen abonnement bij Proximus. Heb ik toch een abonnement op SMS Communication nodig?

U maakt sowieso gebruik van SMS Communication indien u herinneringsberichten ontvangt van SMS Communication en/of als de alarmeringsberichten die u per sms ontvangt het nummer 0475 16 16 21 of 0475 16 16 22 als afzender hebben. Het verzenden van alarmeringsberichten per sms staat los van de provider van uw vast of mobiel abonnement. Om berichten te blijven ontvangen, hebt u een abonnement nodig.


Hoe meld ik me aan?

Door het invullen van het aanmeldformulier.


Is een betaling per domiciliëring verplicht?

Ja, om de kostprijs voor deze dienst zo laag mogelijk te houden, is SMS Communication zo veel mogelijk geautomatiseerd. Zonder domiciliëring zou het versturen en verwerken van facturen te veel extra kosten met zich meebrengen.


Als ik mijn bundel van een maand heb opgebruikt, krijg ik dan geen doormeldingen meer?

Wij houden bij hoeveel sms-berichten u per maand verstuurt. Als de bundellimiet bereikt is, blijven we de alarmberichten verzenden. Berichten boven de bundel worden verrekend met de volgende maandfactuur.


Als ik meerdere alarmmelders heb, geldt het abonnement dan per alarmmelder of is het een abonnement voor mijn hele bedrijf?

Het abonnement geldt per facturatieadres. Er kunnen tot 10 alarmmelders (met verschillende oproepnummers) worden opgenomen in 1 abonnement. Hebt u meer alarmmelders dan kan u contact opnemen met onze helpdesk.


Kan SMS Communication opgeheven of gewijzigd worden?

Ja, het abonnement is per maand opzegbaar.


Wat is de levertijd?

Na verzending van de aanmelding is het systeem direct operationeel.


Wanneer ontvang ik mijn eerste factuur

U ontvangt uw eerste factuur aan het begin van de maand volgend op aanmelding.


Op factuur staat "aanvullend verbruik", maar ik ben binnen mijn bundel gebleven.

Het bedrag achter deze regel is 0: er is geen aanvullend gebruik in rekening gebracht.


Het berekende maandbedrag is te hoog/ er is meer dan 1 x het maandbedrag berekend.

Indien u in de loop van een bepaalde maand een abonnement heeft afgesloten, zijn de kosten voor de resterende tijd van die maand naar rato berekend en opgeteld bij de kosten voor de nieuwe maand. (Maandkosten worden vooruit betaald).


Extra kosten post factuur

Wij brengen voor het versturen van een factuur per post €5,00 euro in rekening. De reden hiervoor is dat wij de prijs van onze diensten graag zo laag mogelijk houden. Door facturen per e-mail te versturen zijn geen kostbare handmatige werkzaamheden en portokosten meer nodig zodat wij u als klant de laagste prijs met maximale betrouwbaarheid kunnen bieden.

Factureren per e-mail past ook binnen ons streven om onze impact op het milieu te minimaliseren. Wij hechten als OrcaGroup een groot belang aan maatschappelijk en milieu verantwoord ondernemen, waardoor wij het gebruik van milieubelastende materialen (papier, inkt & transport) zoveel mogelijk willen beperken.


Hoe weet ik of SMS Communication werkt? Of hoe weet ik of ik mijn alarmberichten nog per sms ontvang?

De gemakkelijkste manier om dit te controleren is door een testalarm te starten of de ontvanger te informeren over de test en het alarm op gecontroleerde wijze te starten. Indien u een sms ontvangt van dit alarm dan kunt u ervan uitgaan dat de berichtgeving werkt.


Werkt SMS Communication ook met bellen via internet (‘Voice over IP’) of een ’Alles in één’-pakket?

Het aantal gevallen waarin alarmeringsapparatuur niet compatibel is met SMS Communication is zeer klein (<0,1%). Wij adviseren u echter uw systeem te testen. De gemakkelijkste manier om dit te doen is door een testalarm te starten of een alarm te forceren. Indien u een sms ontvangt dan is de storingsmelding door SMS Communication juist verwerkt.


Ik krijg een sms-bericht dat ik nog geen abonnement heb, maar ik heb me reeds aangemeld.

Wij gebruiken het nummer waarmee uw installatie (alarmmelder) uitbelt om uw abonnement te registreren. Indien u niet het juiste nummer heeft doorgegeven of indien uw installatie berichten verstuurt zonder nummerweergave, kunnen wij uw installatie niet koppelen aan het abonnement. Om dit op te lossen kunt u een e-mail sturen naar helpdesk@smscommunication.be met vermelding van uw naam, telefoonnummer en het juiste nummer van uw installatie. Indien uw installatie berichten verstuurt zonder nummerweergave, dan dient u dit uit te schakelen.


Antwoord niet gevonden? Klik dan hier!

Abonnementen


De kosten van het abonnement zijn afhankelijk van het verbruik per oproepnummer (het telefoonnummer waar vandaan gebeld wordt) per maand.




Aanmelden ›

Prijzen

Alle bedragen exclusief btw. De abonnementskosten worden per maand vooraf gefactureerd. De verbruikte sms’jes boven de bundel worden achteraf per maand gefactureerd.

 

De facturen worden digitaal verzonden. Wanneer u deze per post wilt ontvangen word er maandelijks € 5,- euro in rekening gebracht. Benieuwd naar onze beweegredenen? Lees hier verder.